Divan Şiirinde Beden Dili
(Body Language in Divan Poetry
)
Yazar
|
:
Cemal Kurnaz
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2013
|
Sayı |
:
10
|
Sayfa |
:
331-338
|
Özet
Konuşurken, duygu ve düşüncelerimizi belirtmek veya
desteklemek için adına kısaca beden dili denilen kafa, kol,
el, parmak, yüz gibi organlarımızla bir takım hareketler,
jestler, mimikler yaparız. Bunların önemli bir kısmı
milletlere özel hareketlerdir. Bu hareketler, milletin fertleri
tarafından çocukluktan başlayarak, görerek taklit yoluyla
öğrenilir. Türklerde de beden dili örnekleri yaygındır.
Divan şiirinde beden dili örneklerine rastlanır. Beden
dili örneklerini yaygın şekilde kullanan şairlerin başında
Necâtî Bey gelir. Onun yanında Ahmet Paşa, Amrî, Zâtî
gibi şairlerin şiirlerinde de örneklere rastlanır. Bunların
bir kısmı o hareketi tarif ederken, bir kısmı da Türkçe
ifadelerin çağrışımı içinde o hareketi hayal ettiren
örneklerdir.
Anahtar Kelimeler
Beden dili, Divan şiiri, Necâtî Bey, Ahmet Paşa, Zâtî.
Abstract
We make number of movements, gestures, facial
expressions while talking to express our thoughts and
feelings, with so-called body language, such as head,
arms, hands, fingers, face our organs. A significant
portion of these nations are special exercises. These
movements are specific movements for nations. These
movements are learned by the members of the nation with
seeing and through imitation, starting from childhood.
Examples of body language is common in Turkish.
The body language examples are found in Divan
poetry. Widespread use examples of body language is
seenNecati Bey’s poetry. In Ahmet Pasha, Amri, Zati’s
poems, exampled. They described a part of that movement,
while a portion of the Turkish expression that enrich the
connotation of that movement are examples of
imagination.
Keywords
Body language, Divan poetry, Necati Bey, Ahmet Pasha, Zati.